|
Post by Alex Mackenzie on Jan 6, 2012 14:04:11 GMT 1
Det var begyndt at sne for en time siden og allerede nu var verdenen udenfor fuldstændig dækket af sne, da Alex havde været udenfor for at hente en reservedel fra et andet skur havde sneen gået ham til knæene, så der var ikke mange Tech's i garagen idag. Faktisk var der kun Alex og andre fyre der var gået for fem minutter siden for at nå ind og få aftensmad inden de lukkede for serveringen, Alex små grinede for sig selv at deres hast, han var på god fod med Gale, den kvinde der bestyrede køkkenet så han kunne nok smigre sig til en roastbeef sandwich senere. Lige nu var han mere interesseret i den totalskadede bil der var kommet tilbage fra den sidste mission, hendes front var totalt smadret og det ville tage ham lang tid at rette alle skaderne - og det ville koste mindre, men Alex så det som en udfordring. Den høje, muskuløse 21-årige mand skruede endnu højere op for den lille, gammeldags portable gettoblaster som spillede Led Zeppelin så højt som den kunne og trak hans hættetrøje af og bandt den om livet så han stod i den hvide, beskidte undertrøje han altid havde på når han rodede med biler. Han nynnede med på sangene under sit åndedræt og gav sig så til at skrællede den maskerede kølerhjelm af så han kunne komme til motoren.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 6, 2012 19:14:30 GMT 1
Man skulle næsten tro, at den 3 verdens krig brudt ud over på det værelse, som Mimi delte sammen med nogle piger og især fordi hvis der ikke var den ene ting ivejn så var der noget helt andet. Til sidst så havde Mimi simpelthen fået nok af alt sammen og det var også derfor hun besluttede sig for, at hun ville tage et smut indtil byen – bare for ikke andet end måske få noget at drikke og komme lidt væk fra alt det hønse hakkeri, som tøserne havde gang i overfor hinanden. På det område så var det meget nemmer, at hænge ud sammen med fyrer på grund af de kaldte en spade for en spade og sagde det lige ud, hvis de havde et problem med en anden istedefor, at rende med sladder ligesom tøser gjorde for det meste.
Det med at hun ikke gad, at hører på tøsernes bagtaleri eller alle de små problemer var nok også derfor hun havde taget hendes jakke med over til aftensmaden og en skuldertaske med det mest nødvendige i. Men lige så snart, som hun havde spist så søgte hun over til parkeringspladsen for, at se om der var nogle der skulle indtil byen og om hun kunne få et lift – især da hun ikke havde lyst til, at gå mens det sneet. Dog, så da hun var kommet inærheden af parkeringspladsen så kunne hun tydeligt hører en der havde skruet godt op for musikken og da, hun var en del nysgerrig fra naturs side så kunne hun ikke lade vær med, at søge hen imod mekaniker garagen for, at finde udad hvem det var der spillet.
Da hun stod i døren indtil garagen så kunne hun ikke se hvem det var, som stod bøje over en motor på grund af ryggen var vendt over imod hende og alligevel så kunne hun ikke lade vær med at hælde hendes hoved lidt på skåd, hvor hun blev enig med sig selv, at hvem end så det var der stod ved den næsten total smadre bil havde i hvert fald en god bagdel. Efter at hun havde stået lidt og hun ikke lige var blevet opdaget, så valgte hun at gå hen til personen – selvom hun stoppede ca en meter fra ham og da det ene sluttede så sagde hun ”Hey, er du i gang med at vække de døde for så virker Led Zeppelin ikke. Der skal du heller bruge noget af det der boybands for så skal de nok vågne” på ingen måder kunne hun holde den drilske tone udad hendes stemme ligesom hun heller ikke kunne lade vær med at havde et ligeså drilsk smil spillende henover hendes rosablege læber.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 6, 2012 19:30:29 GMT 1
Alex var gået over til at fløjte med på melodien og var lige begyndt at pille delene ud af motoren så han kunne vurdere hvad der skulle skiftes ud da han hørte en stemme over musiken og vendte sig, han stod kun stille et øjeblik før et bredt grin løb over hans ansigt og hvide tænder kom til syne. Han bøjede sig ned for at skrue ned for musikken, det lignede ikke noget at stå og råbe til flotte piger der besøgte værkstedet - det var simpelthen dårlige manere. "Hvis jeg forsøgte at rejse en zombie hær ville jeg spille noget Justin Bieber istedet." svarede Alex leende, mens han samlede en kuld op han kunne tørre hænderne i, inden han rakte hende en stadig svagt beskidt hånd, klar til at tage den væk igen hvis hun ikke brød sig om beskidte hænder. "Alexander Mackenzie, Alex blandt venner - og hvad må jeg så kalde dig?" Alex elskede biler, elsker at rodde rundt med dem, men lige nu var den fremmede blonde pige langt mere interessant, det var længe siden han havde set en pige med så lange flotte ben. "Hvad bringer dig ud til garagen? Har du problemer med en bil?" Han satte sig ned på den totalskadede bils rester af kølerhjelmen med hænderne placeret solidt ved siden af sig og benene spredt ud til hver sin side.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 6, 2012 20:10:34 GMT 1
På alle måder så var udtryktet på Alex’s ansigt simpelthen guld værd, da han opdage hende og dog, så kunne hun ikke lade vær med at grine kort af hans modsvar ”Nej, det vil du ikke, fordi så jeg vil havde slået dig ihjel inden, at du vil kunne nå at sætte den ting på for han har intet med ordentlig eller i det hele taget musik, at gøre” kom det fra hende mens hun fik hendes latter under kontrol igen. Men da han række hans hånd over imod hende og præsterede sig selv så tog hun den uden, at tøve et øjeblik, da hun ikke var en af de piger, som var bange for, at blive beskidt, da det bare kunne vaskes væk med vand. ”Mimi van Dall, bare Mimi ved mindre du er en af dem, som finder på alle mulige navne” guderne måtte vide hvor mange forskellige navne, som hun efterhånden er blevet kaldt for på grund af hun havde ikke længere selv styr på det. Det var ikke fordi, at Mimi havde særlig meget styr på biller, da hendes vide omkring dem begrænse sig til, hvordan man skiftede hjul, tjekkede vand og oile. Men det var så også der til at den gik til. ”Det var din musik, som tiltræk mig herover og nej det har jeg ikke, da min baby er derhjemme” svare hun smilende mens hun regnede lidt med, at han intet havde imod at hun var kommet hen og forstyrret ham i at rode med billen eller det var i hvert fald sådan, at hun opfange hans signaler. ”Men hvad pokker hvad har du lavet ved hende siden, at hun er endt i den tilstand ?” kunne hun ikke dy sig fra at spørge mens hun stræk gik fra at han var en af dem, som omtalte biller, som hun og faktisk så havde hun aldrig haft mødt en hankøn der ikke gjorde det.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 6, 2012 20:20:19 GMT 1
"Babe, jeg ville jo bare genopstå og slutte mig til min egen zombihær, hvis du slog mig ihjel." Gav Alex leende igen, inden han skubbede sig op og stå og vandrede over til værksteds bænken hvor han havde en nu lunken øl stående, han havde et glimt i øjet da han tog en slurk og satte øllen fra sig igen. "Hende dér?" Han nikkede mod den totalt skadede bil. "Hun havde et stævnemøde med en halv storlastbil med høj fart - jeg er bange for jeg kommer til at kunne samle hende til hendes gamle storhed, men jeg kan måske bruge nogen af hendes dele som reserve dele." svarede han og gned en hånd mod nakken mens han betragtede bilen, han havde undervurderet den originale skade meget - selvom han var glad for en udfordring ville det ikke give mening af udøve førstehjælp på den her maskine, hun var død og borte. "Hvis du ikke har noget imod jeg spørger, hvad for en bil har du stående der hjemme?" Han vendte sig tilbage mod den kønne pige og smilede. "Lad mig gætte; Mercedes eller porche? Du ligner en der nyder en god, klassik bil."
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 6, 2012 20:45:26 GMT 1
Mimi kunne slet ikke lad vær med, at grine over hans svar med at han bare ville genopstå og lige kort var hun tom for svar, hvilke også der var derfor hun ikke gav igen. Men hun nikkede, da han hantyde til billen. "Ja, det forklare ret godt hvorfor hun ikke ser så godt ud længere efter det møde.. Men kan du ikke bruge nogle reserve dele fra nogle af de andre biller, som har været mere uheldige med deres møder end hun har.. For det vil være en skam, at hun ikke længere kommer ud" forslå hun med et lille trækt på skulderne mens hun havde ligesom ham rettede blikket hen imod billen. Men hun holdte ikke hendes blik der så længe på grund af det gik på en hurtigt omgang i garagen for, at se om der var andre ødelagte biller der måske kunne brudes. Da han spurgte indtil om han måtte spørge hende om noget så flyttede hendes blik tilbage på ham og alligevel så kom der et skævt smil henover hendes læber, da hun hørte hvad han bød på hvad hun havde af bil "Du er 2 år forsent ud med budet omkring en Mercedes på grund af det var den først jeg havde.. Lad os bare sige, at den ikke havde særlig lang leve tid" starte hun ud med, at svare inden at hun gik over ved motoren for, at se ned i den - Godt nok vidste hun ikke særlig meget omkring biller, men det skade vel ikke at bare se hvordan en ødelagt motor kunne se ud ? "Men så her i sommers indgik min kære bror et væddemål med mig, som han tabte.. Så nu har jeg en.." Hun stoppede kort for at komme i tanke omkring hvad det var et bil mærke, som hun havde. "Det er vist nok en 67 impala hvis jeg huske rigtig" afsluttede hun halv henkastende mens hendes øjne var gået tilbage til Alex henover hendes ene skulder. Men hun var ret sikker på at det var den model og årgang hun havde overtaget fra Mike - ihvertfald så vidste hun at han på ingen måder var glad for det og hun måtte indrømme efter at havde kørt i den et par gange, at den var alletiders selvom den havde en del flere muskler end den havde haft, da den havde forladt farbiken i tidernes morgen.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 6, 2012 23:07:28 GMT 1
Alex ansigt lyste op i et bredt grin da hun grinede af hans joke, hun havde en flot latter der virkede smittende. ”Jeg ved det ikke, jeg skal have et bedre overblik over motoren for jeg kan sige noget definitivt, men lige meget hvad kommer jeg til at skulle pille hende helt fra hinanden før jeg samler hende igen. Men ja, det er synd at se en god bil som hende gå til spilde.” svarede han eftertænksomt og strøg hånden over hagen. Han så overrasket ud da hun sagde hvilken bil hun havde og langsomt gik et imponeret smil over hans ansigt, han ville aldrig have regnet hende for en amerikansk bil-fan, de var svære at køre i storbyer og manuerede ikke så nemt, men det var intet som at sidde i en Amerikansk muskelbil og mærke den styrke under fødderne. ”Du er sørme fyldt med overraskelser, Mimi, fra en Mercedes til 67 impala? Det er noget af et skift” kommenterede han leende, han kom op bag ved hende og så ned i motoren over hendes skulder. ”Se her?” Alex pegede ned i motoren på et stykke af maskineret. ”Kølertanken er næsten det eneste der er helt intakt, resten skal skiftes ud,” Han trak sig en anelse tilbage igen og smilede bredt. ”Du må lige tage den 67’er med på skolen engang, det er længe siden jeg har haft fingrene i en amerikansk bil.”
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 6, 2012 23:38:49 GMT 1
Man kunne rolig sige, at Alex havde løftede Mimis humør op igen efter at havde været godt irreterede over de tøser, som ellers havde haft gået hende mere end bare godt på nerverne hele dagen. "Det var også mine tanker, at det ville være og en rigtig stor skam. Men under alle omstændigheder så er det vel et forsøge værd" mens hun ikke kunne lade vær med, at more sig over hvor overraskede han så ud, da hun afsløre hvadfor en bil hun havde og faktisk indtil så havde hun ikke haft den med ind i byen - Nej hun har haft legede med den ude på landevejene de gange hvor hun havde været hjemme. "Du kan ikke forstille dig, hvor fyldt jeg er af overraske" kunne hun ikke dy sig fra, at svare mens hun dog trækt let på skulderne til det med at det havde været noget af et skift hun havde lavet, da hun havde gået fra den ene bil til den anden på grund af det var en bil. Men måden, som det havde irretere hendes storebror at han skulle af med den var nok til, at vide at den mærke måtte betyde en del for dem, som gik op i biler. Da han var komme hen til hende og stille sig bagved hende så flyttede hendes blik ned i motoren samt hen til kølertanken "Jamen så er det vel bare, at gå igang med at få alt sammen, sådan at der kan blive skabt et bedre overblik" lød det roligt fra hende og egentligt så ville hun intet havde imod at hjælpe til med at skilde alt sammen af selvom det egentligt problem ville være at samlede den igen på grund af det ville hun overlade Alex for det havde hun ingen forstand på. Men alt kom an på hvorvidt Alex var for selstændig til at bed om hjælp eller ej. Da han havde trukkede sig igen så vendte hun sig om og denne gang var det hende, som satte hendes hænder støttende opad bilen mens hun så hen på ham "Hvor meget kribler det i fingerne på dig, at få lov til at pille ved 67'eren ?" spurgte hun med et letter skævt smil på grund af hun vidste, at hendes bror var hjemme og besøge deres forældre sammen med hans forlovet - Så det ville nok ikke kræve så meget igen for at få overtalt ham til at kører bilen til skolen på grund af hans forlovet kunne bare køre deres bil hjem.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 7, 2012 22:24:41 GMT 1
Alex smilede bredt, tog endnu en slurk af hans øl og lod hans blik vandre som det havde lyst til og lige nu kunne han ikke flå blikket fra Mimi, hun virkede så lige til og ukompliceret; præcis den slags pige han elskede at være sammen med. Han var dog lidt ude af sit element; han plejede at samle piger op på bare, ikke i hans garage. "Ret meget, hvis du vil lade mig poppe din kølerhjelm på et tidspunkt ville jeg være glad for at rode lidt rundt i din motor." svarede han smilende, hans fingre strejfede lidt på øl flasken mens han tog et overvejende skridt nærmere, tæt nok til at kunne se præcis hvor klare hendes øjne var. Fuck - var det vildt shitty af ham at have lyst til at kaste hende over kølerhjelmen og have hende lige der? Var hun typen der skulle have middag og en film først? "Jeg skal gøre mit bedste for at redde hende dér, men kun hvis du lover mig at du køre shotgun på hendes første tur på vejene igen," sagde han drillene, han ville nok forsøge alligevel, men hvis hun ville køre med ville det da give lidt ekstra motivation til at bruge bilen tilbage til hendes tidligere pragt.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 7, 2012 22:58:04 GMT 1
Mimi lade godt mærke til, hvordan Alex's øjne tog sig en vandre tur og hun havde en stor lyst til, at bare ryste grinene på hovedet - dog, så lykkes det hende, at undtrykke den lyst. Men alligevel så kunne hun slet ikke lade vær med, at smile skævt, da han kom med hans kommentar omkring hendes kølerhjelm og motor på grund af den kunne havde to betydninger. Den ene var mere stueren mens den anden var så tydelig en bemærkning fra en fyr der brugte det hoved, som han havde mellem hans ben. "Jeg kan nøjse med at lave et opklad og se kan vi finde udad, hvor hurtigt du kan rode med den motor" svare hun mens hun holdte øjnkontakten med ham og egentligt så kunne hun kun gætte sig til, hvad der forgik inden hovedet på Alex. Men lige at han synes hun virkede, som en ukompliceret person ville nok være en ting, som Mimi ville havde mere end bare svært ved ikke, at grine af på grund af det var nok en af de ting, som hun ikke var. Dog, var dog ikke endnu nogle på skolen, som havde fundet udad det ville kræve for, at få lov til at rode med hendes motor og det var nok også derfor hun ikke havde været med nogle fra skolen af. "Det er bare en deal, når og hvis du kan redde hende der" smile hun mens hun havde funde hendes mobil frem fra hendes ene lomme og hun forsøgte, at snuppe hans øl - udelukkede for, at tage en tår af den inden at hun ville række den over til ham igen med orderne "Du regnede vel ikke med, at du bare den eneste der var trøstig" der spillet sig også et drilsk glimt i hendes øjne. Hvorefter, at hun gik lidt væk fra Alex for, at ringe til hendes bror og overtale ham til, at køre 67'eren tilbage til London fra de gamle af, som han var hjemme og besøge for tiden. Det krævet heldigvis ikke særlig meget overtalelse fra hendes side og faktisk så var samtalen overstået på under 5 minutter. Derefter gik hun henad imod Alex og den ødelagte bil, som han havde rode ved, da hun havde komme og forstyrre ham "Den er her i overmorgen"
|
|