|
Post by Alex Mackenzie on Jan 8, 2012 12:16:13 GMT 1
Alex grinede bredt og lod hende tage øllen fra hans hænder, hans blik fulgte hendes røv da hun gik væk for at tale med hendes bror. Damn. Da hun kom tilbage havde Alex hentet en øl til hende og rakte den frem. "Virkelig? Vil din bror godt køre den herop i det her vejr?" Godt nok var Akademiet gode til at rydde deres veje for sne, men alle de veje der ledte dertil måtte være godt fyldt med sne og hvis ikke så dækkede af is. "Jeg fik forresten aldrig svar på hvad du laver herude? Andet end at gøre min aften en del kønnere." spurgte han smilende og tømte den øl han havde været igang med den sidste halve times tid og åbnede en ny han havde haft med over til sig selv mens han holdt hendes blik.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 8, 2012 17:58:05 GMT 1
Det at han bare havde grint af hun havde taget hans øl fra ham var kun et plus på grund af så vidste hun, at han ikke var en af de fyrer, som blev mobsede over sådan noget. Lige, at hans øjne fulgte hendes røv, da hun havde været gået væk for, at snakke med hendes bror var ikke noget, som hun bemærkede og efter, at hendes telefon samtale var overstået samt, at hun var kommet hentil ham igen. Så tog hun imod den øl, som han række over til hende "De siger, at det skulle stoppe med, at sne her i løbet af natten og så skulle det vist nok holde sig klart de næste par dage. Desuden så vil Mike udnytte enhver chance han kan få for, at komme til at sidde i hans gamle bil" svare hun mens hun ikke kunne lade vær med, at smile letter skævt ved de sidste par ord og det bunde mest i, at hun nød at det irretede hendes bror så meget, at han havde tabt hans bil til hende i et væddemål.
Mens hun havde svare på Alexs spørgsmål så havde hun stillede sig længene opad en af de andre biler, som der holdte i garagen selvom hendes blik lå på Alex og alt mens han stillede sit næste spørgsmål, så tog hun en tråd af den øl, som hun stod med "For, at sige det lige ud, så forsøger jeg at undgå en folk høns der mener, at jeg skal roddes ind i alle deres små problemer." svaret hun med et lille opgivende suk for at blive rode ind i en masse andre kærlighedsproblemer var ikke noget, som Mimi gad, at havde det mindste med at gøre - med undtagelse af de få, som hun havde haft lukkede helt indtil sig og det var ikke særlig mange. "Men du er godt nok fuld af spørgsmål eller er du bare så nysgerrig af naturen side ?" kunne hun slet ikke dy sig fra, at spørge mens der spillede sig et drilsk glimt i hendes øjne og egentligt så tænke hun ikke lige videre over, at hun var begyndt at djede øllen, som hun sad med.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 8, 2012 22:37:57 GMT 1
Alex tog et drag af hans nye øl og smilede. ”Du har et strejf af ondskab, der under alt det flotte blonde hår, har du ikke?” spurgte han leende, der var ikke noget ondt ment med spørgsmålet, bare at hun var mere end hun så ud til. Ikke at hun så andet end godt ud. ”At fratage en mand hans bil i et væddemål,” Han tog sig til hjertet og så lidende ud. ”Er meget som at tage hans manddom” fortsatte han. Hans lyse, mørke hår der havde været vådt af sne var begyndt at tørre i garagens varme luft og nu strittede det som havde han stukket en finger i en stikkontakt. ”Lillebror eller storebror?” spurgte han ind. ”Jeg er nysgerrig af natur – min mor plejede at sige at hvis jeg kunne stille alle folk alle de spørgsmål jeg havde lyst til, ville jeg ikke holde kæft længe nok til at få svarene,” svarede den unge mand smilende, hans mor boede i en lille by udenfor London, så selvom han tog sig tid til at besøge hende ofte så han hende ikke nær så meget som han gerne ville. ”Med høns mener du pigerne på dit værelse? Godt for dig – jeg finder det altid bedst at blande mig udenom pige sager, det kan blive noget så kompliceret nok så hurtigt.” Han løftede øllen op til munden i gang og tog endnu en slurk. ”Jeg havde en kæreste engang - hun kom op og skændes med hendes bedste veninde, right? Lige pludselig var jeg blandet ind i det og hvis jeg ikke holdt med min kæreste så var jeg ’et dumt ubetænksomt svin’.” Han rystede på hovedet og himlede med øjnene. Kvinder. Inden det gik op for ham at han stod og snakkede til hende som om hun var en gammel veninde og de havde kun lige mødt hinanden. ”Sorry, Mimi – du skal endelig sige til hvis jeg snakker for meget.” sagde han leende og kløede sig i nakken.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 9, 2012 11:20:01 GMT 1
Det at han havde spurgt mens han leende gjorde, at Mimi ikke gik ud fra, at han mente noget ondt med det spørgsmål og hun kunne ikke lade vær med svare mens hun små grine samt der var et udfordrere glimt i hendes øjne – selvom det var noget, som hun ikke lige tænke over, at der var ”That’s for me to know and you to find out” Hun kunne slet ikke lade vær med, at grine, da Alex tog sig til hjertet og lod, som han led ”Hey, han fik selv lov til, at vælge hvad der skulle være på højkant.. Så ikke min fejl, at han ikke kunne finde udad, at vinde i poker” små grinede hun mens måden, som Alex’s hår var begyndt, at sidde på var på en eller anden underlig måde ret kær efter hendes mening. ”Storebror” svare hun kort på spørgsmål, som det var hendes storebror eller lillebror hun havde vundet billen fra. Smilet ville ikke rigtig forsvinde fra hendes læber, at Alex nævnte hans mor og lige det smil, som præge hans læber var et, som gav hende fornemmelsen af han måske var en mors drenge – dog, så det hun havde oplevet af Alex så havde hun også fået fornemmelsen af han ikke var en af de der mors drenge der ikke true at gøre noget at spørge mor om lov først og det var kun endnu federe efter hendes mening, at han ikke var en af de typer.
Hun rystede kort, da han spurgte indtil om det var pigerne hun delte værelse med der var hønsene ”Nej, det er dem vedsiden af og hvis du hørte dem så ville du overveje om 3 verdenskrig var brudt ud” sagde hun mens hun ikke kunne lade vær med, at rulle kort med hendes øjne ved tanken omkring pigerne der boede vedsiden af og faktisk så havde Mimi ikke haft nogle rigtig problemer med Mia, Leah og de andre, som hun delte værelse med. ”Det er nok også det bedste trækt du kan gøre når vi kvinder har problemer” kommentere hun med et lille grin og alligevel så var hun godt klar over, at piger var meget værre end mænd når der opstod problemer mellem de af det sammen køn. Men da han begyndte, at snakke løs omkring et tidligere forhold hvor han havde oplevet, at blive rode ind i to pigers problemer så tog Mimi en tår af den øl, som hun havde mens hun lyttede til hans ord ”Det skal du ikke undskylde for Alex” smilede hun til ham mens hun ikke kunne lade vær med, at overvejede om han lige pludselig fortrødt, at han havde begyndt at snakke omkring den oplevelse, som han havde haft med hans ex og ex’s bedste veninde. Hvilke var derfor Mimi valgte, at spørge ”Havde du haft planer om, at skilde hende af i aften inden jeg havde kommet og forstyrre dig ?” Hvorefter, at hun tog endnu en tår af øllen og da Mimi synes, at det var blevet for varmt at havde jakken på indeni garaganen, så tog hun den af – hvor den endte med, at hænge over hendes ene arm sammen hendes taske mens hun holdte øllen i den anden. Men hvis Alex svaret, at det havde været plan at gøre hvis det ikke havde været for, at hun var kommet, så ville hun tilbyde hendes hjælp med, at skilde motoren af og det var noget, som ikke kunne skade eller hun kunne ødelægge noget ved selvom hun ikke havde særlig meget forstand på biller samt hvordan de var sat sammen. Hvis han ville tage imod hendes hjælp, så ville hun finde den hår elisik frem, som hun vidste at hun havde i hendes ene lomme på jakke for, at samlede hendes hår om i en letter løs hestehale og hun ville tage tage hendes grå sweater af på grund af hun havde ikke lyst til, at der skulle komme noget på den, da den var næsten helt ny og egentligt så havde hun en sort tanktop indenunder sweater.
|
|
|
Post by Alex Mackenzie on Jan 10, 2012 13:24:51 GMT 1
En pige der kunne spille poker godt nok til at vinde hendes storebrors bil var helt klart en pige Alex havde interesse i. ”Mind mig om aldrig at spille strip-poker med dig,” Han tømte øllen og satte den fra sig inden han gik leende over for at hente hans værktøjs kasse og satte ned på gulvet ved siden af den totalskadede bil. Han så vurderende på hende. Tegan var den eneste ”assistent” han nogensinde havde haft, normalt brød han sig ikke om at have flere hænder i en bil af gangen, hvis mekanikere ikke kommunikerede godt nok mens de var flere om den kunne hele maskineriet bryde sammen fordi de havde brugt forskellige metoder – han havde set de ske før. Men Mimi virkede som om hun havde et naturligt godt tag på biler og han nød hendes selskab – og hun pyntede virkelig på udsigten. ”Yeah, du må gerne give en hånd med til at få hende her tilbage på vejene igen – så længe du siger til så snart der er noget du ikke forstår, jeg vil ikke sende hende tilbage på vejene i andet end tip-top stand,” svarede han med et bredt smil, det var også lidt hendes skyld at han ikke bare skilte hende af for at få de dele der kunne reddes, så selvfølgelig måtte hun hjælpe. Han rullede hovedet indtil det gav et svagt ’knæk’, knækkede hans fingre og samlede værktøjskassen op igen og flyttede den hen til der hvor han ville starte, her tog han et stykke værktøj og fjernede en del som han gav videre til Mimi så hun kunne arbejde på den separat fra bilen – og så installerede han delen igen. Med musikken skruet op igen og uret langsomt tikkende på væggen var der pludselig gået en time og de var nået igennem en fjerde del af maskinen, klokken var omkring 22 nu og det var en skoledag i morgen. ”Godt arbejde, Dall, er du sikker på du ikke har en TECH i maven?” spurgte han med et løftet øjenbryn, mens han lod sig selv sætte lidt pris på hendes kavalergang i den sorte top, ikke fuldstændigt åbenlyst, men tydeligt nok til at hun kunne se hans interesse.
|
|
|
Post by Mimi van Dall on Jan 10, 2012 19:53:23 GMT 1
På ingen måder kunne hun lade vær med, at le af Alex’s kommentar omkring at hun skulle huske ham på at han aldrig skulle spille strip-kort med hende ”Det skal jeg nok” små grinede hun og alligevel så havde hun ikke fortalt ham, at grunden til det havde lykkes hende, at vinde var på grund af hendes storebror havde fået en del at drikke samt, at hun kunne se på ham hvornår han forsøgte, at bluffe. Normalt så var Mimi den, som tabte i kort spil og dog, så den ene aften havde hun været heldig, hvilke også spillede en lille rolle i hvorfor hun ikke havde væddet omkring noget med hendes bror siden eller i hvert fald ikke noget, som kunne koste hende 67’erne.
Men en ting vidste hun allerede før, at hun havde spurgt ham om hun kunne hjælpe ham med billen og det var alt det mest teknisk var noget, som hun ville så vidt muligt forsøge at overlade til ham. ”Det er hun nød til være, hvis jeg skal være shout gun når du tager hende ud på vejene igen” smile hun letter skævt til ham og hvorefter, at hun lade hendes bluse samt taske fra sig inden, at hun gik hen til billen for, at tage imod del, som han havde fjerne fra billen. Før, at hun vidste af det så var, havde de nåede igennem en god del af motoren eller det var det i hvert fald efter hendes mening og egentligt så havde hun mistede lidt tidsfornemmelsen mens de havde arbejde på billen, hvilke nok mest bunde i, at hun morer sig i Alexs selskab også selvom hun havde haft kommet nogle spørgsmål, hvor det havde skimtet igennem, at hun ikke lige var den helt store bil nørd.
Hun havde lige afleverede en af de dele, som Alex havde haft pillede udad motoren, da han stillede hans spørgsmål ”Ja, det er jeg sikker på jeg ikke har gemt. Har bare en storebror og en far, som er store bil freaks” kom hendes svar i en små grinende tone og selvom hun ikke kunne sætte finger på, hvad det var, som fik hende til at se hen på uret. Men det gjorde hun og da hun opdage hvad klokken var blevet, så blev hun en del overraskede, hvilke også var derfor hun kom med et lille udbrud af ”shit” inden, at hun så på Alex ”Øhm Alex, kan du godt klare den her fra? For jeg er seriøs nød til, at smutte nu.. Har Raphael i de første par timer i morgen” egentligt så blev hun ikke stående for, at hører hans svar på grund af lige så snart, som hun havde stillede hendes spørgsmål så gik hun for, at tage hendes jakke på igen. Hvis der var nogle timer, som hun slet ikke havde lyst til, at komme forsent så var det Raphael’s og hun kunne ikke sætte fingeren på hvad det var ved den lærer, som gjorde at hun ikke brød sig særligt meget om ham.
Da hun havde fået jakken på og tasken over skulderen samt blusen over den ene arm, så tog hun fat i den øl, som Alex havde haft hentede til hende før, at de var gået i gang med, at set på billen. Men det sidste, som der var tilbage i øllen valgte hun, at bunde hurtigt inden, at hun satte retning over imod udgang og dog, så stoppede hun op derover for, at se hen på Alex ”Hey Alex, du er sku alle tiders og så har du en god røv” smilede hun til ham og smuttede udad garagen. Hun havde godt haft bemærkede, hvordan hans øjne indimellem havde virkede til, at være ved at æde hende og dog, så kunne hun heller ikke sige sig fri for, at ikke havde set ham an, hvilke hun især havde gjort hver gang han havde haft hans hoved nede i motoren. Så hun tænke, at det nok ikke kunne skade noget, at hun sagde sin ærlige mening om ham inden, at hun smuttede. Selvom hun godt vidste, at det måske var en lidt forvirrende måde, at hun bare på det nærmest løb sin vej og alligevel så kunne hun ikke lade vær med at havde et lille skævt smil spillende henover hendes læber mens hun satte kursen mod hendes værelse for det havde bestemt været en god ting, at hendes nysgerrig havde haft fået hende til, at undersøge hvor musikken havde kommet fra på grund af det havde gjort, at hun havde haft moder sig en og mødt en fyr der var nem, at snakke med foruden, at han havde en god humor.
// Out ? ^^
|
|